Profilresume:
|
Jeg
er en erfaren IT-pige med en god teknisk indsigt. Jeg har haft en lang række
forskellige roller i min karriere, såsom programmør, analytiker, designer,
teamleder, projektleder og afdelingsleder. De sidste mange år har jeg
arbejdet som projektleder og afdelingsleder.
Jeg
har stor erfaring med store administrative og kritiske systemer indenfor
Finans. Nøglebegreber er bl.a. betalingsformidling, clearing, kortsystemer,
uden- og indenlandske transaktioner, samt konverteringer inden for bank og
pension Jeg arbejder meget metodisk og struktureret, samtidigt med at jeg
evner at se projektet i "helikopter perspektiv". Min tidligere
tekniske baggrund gør at jeg også kan udfordre de tekniske projektressourcer
på detailniveau.
Jeg
lægger megen vægt på, at projektgruppen fungerer som et team. Jeg er meget opmærksom på lederen som coach.
Udvikling af medarbejdere sker ikke kun en gang om året, men hele året og jeg
lægger stor vægt på dialog, personalepleje og uddannelse.
Jeg
lader aldrig problemer vokse, men tager dem i opløbet. Jeg har et godt
overblik, og er rigtig god til at sætte mig ind i nye systemer og
ansvarsområder på meget kort tid. Jeg er meget forandringsvillig og har et
utroligt gå på mod. Jeg bevarer hovedet koldt i pressede situationer og kan
have mange bolde i luften på en gang. Jeg er eminent til hurtigt at opbygge
et godt og solidt netværk, som er en stor hjælp i min hverdag som
projektleder.
|
|
|
Uddannelse:
|
Uddannelse
|
|
1997: IBM’s diplomuddannelse for projektledere
1991: Intern Edb-uddannelse, grunduddannet af GiroBank, med
efterfølgende Edb-praktik.
1989: EDB skolen, Herlev
1985: Matematisk student fra Niels Steensens Gymnasium
|
|
|
Kurser:
|
Kurser
|
|
2011: Lederakademiet, 1Direction
2009: Introduktion til forsikring og pension,
Forsikringsakademiet
2007: Certificering Prince2
2007: Lederens personlige ressourcer (Right Kjaer og Kjerulf)
2006: Lederskab og personlighed (KK5 – test) (Right Kjaer og
Kjerulf)
|
|
2006: Konfliktløsning
2005: Certificering IPMA B
|
Arbejdsområder:
|
|
2012 - 2012
|
Konsulent
|
|
Kunde: SDC
Rolle: Leder af kommercielle opgaver,
Bankudvikling/Projektleder.
Opgaver:
Teamleder og iværksætter af ny afdeling for kommercielle
opgaver. Daglig ledelse, økonomiopfølgning, rapportering og
ressourceallokering. Udarbejdelse af skabeloner og struktur til det daglige
arbejde. Udarbejdelse af leveranceplaner og statusmøder med kundeområdet.
Projektledelse og projektkoordinering af de større kommercielle opgaver.
Workshops med kunder og udarbejdelse af løsningsforslag og
releaseplanlægning.
|
|
|
2011 - 2012
|
Konsulent
|
|
Kunde: SDC
Rolle: Interim leder (Afdelingsleder) Systemfundament.
Opgaver:
Effektivisering af afdeling. Vurdering og eksekvering af
afskedigelser. Daglig ledelse, økonomiopfølgning, budget- og
strategiplanlægning. Daglig driftopfølgning og rapportering på incedent og
fremdrift. Iværksættelse – ”fra work around til driftsatbilitet og blivende
løsninger”. Afholdelse af udviklings- og lønsamtaler, samt
ansættelsessamtaler.
|
|
|
2010 - 2011
|
Konsulent
|
|
Kunde: Nordea Liv og pension
Rolle: Projektleder på ALKA-konverteringen.
Opgaver:
Konvertering ved brug af nytegningsfunktionalitet og
produktmapning, daglig projektopfølgning og udarbejdelse af scope,
allokeringsaftaler, rapportering, planer m.v.
|
|
|
2009 - 2010
|
Konsulent
|
|
Kunde: FSP - Finanssektorens pensionskasse
Rolle: Projektleder
Opgave:
Projektleder på datakonverteringen fra FDC-system til Forca
medlemssystem. Udarbejdelse at underleveranceaftaler til FDC og efterfølgende
daglig opfølgning på dataleverandøren FDC. Reviewkoordinator på
forretningsmæssige udviklingskrav, og ansvarlig for udarbejdelse af
risikoanalyser og imødegåelser, samt sparringspartner til ledelsen på teknisk
projektledelse. Havde ansvar for udarbejdelse af konverteringsdrejebog og
fall-backplaner, samt var testkoordinator på FSP-ressourcer.
|
|
|
2008 - 2009
|
Konsulent
|
|
Kunde: ATP
Rolle: Projektleder, teamleder.
Opgaver:
Teamleder og iværksætter af ny afdeling i
Forretningsudvikling.(KundeAktivitetsCentret)
Daglig ledelse, økonomiopfølgning, budget- og
strategiplanlægning. Udarbejdelse og
forhandling af forretningsgange. Udarbejdelse af skabeloner og struktur til
det daglige arbejde. Afholdelse af perspektivsamtaler og coaching af nye
medarbejdere. Afholdelse af statusmøder med kundechefer og PensionDanmark.
Projektleder på mindre opgaver
PensionDanmark udviklingsopgaver.AES, ATP, PFA-sundhedsordning
udviklingsopgaver.
Projektleder på større udviklingsopgaver
Tværgående projekt E-Indkomst på ordningerne AES, AER, ATP og SP
overdraget fra anden projektleder.
F2100 projektet (driftstabiliseringsprojekt) Afslutningsrapport-
Sort Gate overdraget fra anden projektleder
|
|
|
2007 - 2008
|
Konsulent
|
|
Kunde: ATP
Rolle: Projektleder
Opgave:
Projektleder på PensionDanmark årsultimo, administrativ og
teknisk projektledelse. Udarbejdelse af projekttilbud. Opfølgning og
koordinering af underleverancer mellem PensionDanmark, ATP, IBM, Formula, og
Lettershop. Generel projektopfølgning og planlægning incl. Økonomi.
|
|
|
2006 - 2007
|
Projektleder
|
|
Kunde: SDC
Rolle: Projektleder
Opgaver:
CERDO projektet, udvikling af svensk infrastruktur. Projektet
var et meget politisk betonet projekt med hårde deadlines.
Administrativ og teknisk projektledelse. Identificering af GAP
mellem kundens eksisterende og det nye system. Udarbejdelse af systemtilbud.
Samarbejde med eksterne datacentraler i Sverige. Opfølgning og styring af
underleverandører. Opfølgning på hele det tekniske set-up, som IBM var
leverandør af. Projektgruppen var på 11 personer, blandet fastansatte og
konsulenter.
|
|
|
2006 - 2006
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC-Udvikling A/S
Rolle: Projektleder
Opgaver:
Administrativ og teknisk projektledelse af Terra-Banker
(bedriftskundeprojekt) som handlede om udvikling af erhvervsløsning.
Det var et meget politisk projekt, hvor kravstiller ikke vidste
hvad deres kunder reelt ønskede og det var et projekt hvor der er sammenspil
mellem klientdel og hostudvikling.
Daglige opgaver bestod af Udarbejdelse af strategierne og de nye
tekniske løsningsmodeller, general opfølgning og udarbejdelse af
systemtilbud. Koordinering af interne og eksterne underleverancer, herunder
koordinering mellem danske og norske datacentraler. Projektgruppen var på 4
klientudviklere, 6 hostudviklere og 4 testere.
|
|
|
2003 - 2005
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC-Udvikling A/S
Rolle: Projektleder
Opgaver:
Administrativ og teknisk projektledelse i 'Terra-Banker'
(konverteringsprojekt, udvikling af Norsk clearing)
Det var et projekt, hvor kravspecifikation og brugerdeltagelse
var utrolig vigtigt, men hvor brugerne ikke kunne stille med den tekniske
viden. Projektet udarbejde løsningsmodeller til godkendelse for at kunne
komme videre i processen. Det var meget politisk betonet projekt med hårde
deadlines.
Daglige opgaver
Udarbejdelse af strategierne og de nye tekniske
løsningsmodeller, general opfølgning og udarbejdelse af systemtilbud.
Koordinering af interne og eksterne underleverancer, herunder koordinering
mellem dansk og norske datacentraler. Opfølgning på hele det tekniske set-up,
som IBM var leverandør af. Projektgruppen var på 11 personer. Et mix af
fastansatte og konsulenter.
Projektleder på etableringen af en kommandocentral i forbindelse
med indkonvertering af 84 norske banker - Terra gruppen.
Udarbejdelse af forretningsgange, vagtplaner og drejebog.
Rapportering til overordnet styregruppe. Koordinering af hele projektet til
et samlet drejebogsværk. Udførende i kommandocentralen i prøve og endelig
konverteringsweekend. Koordinering af eksterne parter i tidslinie.
|
|
|
2002 - 2003
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC-Udvikling A/S
Rolle: Projektleder
Opgaver:
Rationaliseringsprojekt vedr. fakturering.
Administrativ og teknisk projektledelse. Udarbejdelse af
strategierne og de nye tekniske løsningsmodeller. General opfølgning og
udarbejdelse af systemtilbud. Ansvarlig for underleverancer med ekstern
leverandør samt for underleverancer internt i SDC-udvikling og WM-data SDC.
Opfølgning på hele det tekniske set-up. Medlem af styregruppen.
Projektgruppen var på 3 personer og 2 eksterne leverandører
|
|
|
2000 - 2001
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC-Udvikling A/S
Rolle: Projektleder
Opgave:
Projekt, BG-konvertering (Udkonvertering af BG-bank til Danske
Bank)Det var et eget politisk projekt, men nogle hårde politiske/strategiske
deadlines.
Teknisk projektledelse. Udarbejdelse af strategierne og de
sammenhænge, der var mellem de forskellige systemer. Udarbejdelse af selve
udtrækningsstrategien – flowet og den tekniske gennemførsel med hensynstagen
til de øvrige kunder på SDC. Opfølgning på hele det tekniske set-up –
udarbejdelse af systemtilbud. Medlem af styregruppen.
Evaluering af de enkelte delprojektledere til deres respektive
personaleansvarlige. Kernegruppe 3 personer, 12 delprojektledere, samlet
koordinering for 129 personer.
|
|
|
2000 - 2001
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC-Udvikling A/S
Rolle: Projektleder
Opgave:
Projekt Nyt-clearingsformat. Rationaliseringsprojekt (Udvikling)
Planlægning fra preindstilling til implementering. Teknisk og
administrativ projektleder. Udarbejdelse af strategi og løsningsmodel.
Havde hovedkontakten til brugerorganisationen, som i dette
projekt var på Fyn. Udarbejdelse af systemtilbud. Afholdt udviklingssamtaler
med projektdeltagerne. Projektgruppen var på 8 personer.
|
|
|
1999 - 2000
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC af 1993 A/S
Rolle: Projektleder
O
pgaver:
Var ØMU-projektleder på dokumentløs clearing. Koordinering med
andre projekter, og udarbejdelse af testmateriale, samt planlægning af test
internt og i sektorregi. Var repræsentant for SDC i Finansrådet i form af
arbejdsgruppe 'dokumentløs clearing´. Afholdt udviklingssamtaler med
projektdeltagerne. Projektgruppen var på 10 personer.
|
|
|
1998 - 1999
|
Ansat
|
|
Virksomhed: SDC af 1993 A/S
Rolle: Projektleder
Opgave:
Projekt 'Fælles indbetalingssystem' – udvikling af
indbetalingskortsystem, var et udviklingsprojekt med flere underleverancer. Var
repræsentant for SDC i Finansrådet i form af arbejdsgruppe FIK og GIK.
Afholdt udviklingssamtaler med projektdeltagere. Projektgruppen var på 4
personer.
|
|
|
1996 - 1997
|
Ansat
|
|
Virksomhed: GiroBank A/S
Rolle: Projektleder
Opgaver:
Var ansvarlig daglig leder for Betalingsformidling i GiroBank’s
IT-afdeling.Leder for en personalegruppe på 12 personer.
|
|
|
1996 - 1997
|
Ansat
|
|
Virksomhed: GiroBank A/S
Rolle: Projektleder
Opgaver:
Udviklings- og vedligeholdelsesprojekt CPTS, samt afholdelse af
udviklingssamtaler.
|
|
|
1996 - 1997
|
Ansat
|
|
Virksomhed: GiroBank A/S
Rolle: Systemudvikler
Opgaver:
Var systemansvarlig på Det Centrale Posthusterminnalsystem,
CPTS, samt repræsentant for SDC i Finansrådet i form af arbejdsgruppe FIK og
GIK. (GiroBank’s IT afdeling fusionerede med SDC)
Stod for alt lige fra planlægning, konstruktion, koordinering,
test og implementering. Behersker COBOL, DB2, JCL og på brugerniveau OPC.
|
|
|
1994 - 1996
|
Ansat
|
|
Virksomhed: GiroBank A/S
Rolle: Projektleder
Opgaver:
Projektleder på at få Ekspeditionskontrollen i GiroBank’s
konverteringsprojekt fra CDC-platform til IBM-platform. Udarbejdelse af
konverteringsstrategi, testmateriale og implementeringsplan.
Koordinering af det leverede, som blev konverteret i Indien,
samt projektrepræsentant for GiroBank i Indien.
|
|
|
1986 - 1994
|
Ansat
|
|
Virksomhed: GiroBank A/S
Rolle: Systemudvikler
Opgave:
Udvikler og planlægger på diverse Edb-systemer i GiroBank’ s
IT-område.
|
|
|
|
|